120927

I brist på andra bilder så får ni dessa från min barndom.

Första gången denna vecka som jag åkt hem efter skolan vilket är asskönt! Kunnat sätt mig ner och fika, känns som första gången på länge som jag hunnit stanna upp. Nu ska jag försöka plugga. Sen så måste jag ju hinna packa för i morgon så bär det av till Stockholm! Jag och Karin ska dit för UCURs räkning, på utbildningshelg. Kommer bli fantastiskt mysigt.

Söndag

Asbra söndag igår! Va på folkkök med Karin och Siri, det var jättevarmt och god mat.
Sen på kvällen var vi på Roller derby-träning! Det var så galet jävla kul!!!! Astaggad!!!
Nu är jag helt utmattad, gick upp tidigt för att jobba och hade ett grymt möte med tjejgruppen efter skolan(som dock tog på krafterna). Har försökt plugga ikväll=död. Så, godnatt.

Tågluffen: Resandet

Ebbas bilder! Detta är då från allt tågåkande osv. Det blev ju en del... Men det var astrevligt! Vi pratade massa, lekte roliga lekar, läste, sov, åt osv. Det jobbigaste var dock när man åkte tåg över natten, och med den budgeten vi hade så betalade vi såklart inte extra för sovplats. Vi skulle ju kunnat haft det okej bekvämt, men vi hade ju inte kupéerna för oss själva så man kunde inte pre ut sig direkt... Vi fick sova på golvet osv.
På hemvägen åkte vi igenom Österrike, och det var så fantastiskt sjukt vackert. Dit vill jag åka någon gång.

18 år om 8 månader

Skannat in lite bilder från när jag var liten idag. Här är jag och pappa och det är en av de finaste bilder jag vet!

Veckan har gått fort, allt går fort. Skönt med helg i morgon i alla fall.
Är taggad ofta, och trött minst lika ofta. Men så blir det väl antar jag. Det händer så mycket spännande!

Nä nu har jag annat att göra!

Motkultur

Bild från dagens gympalektion då vi var ute i skogen och stekte pannkakor! Gullkarin hade gjort vegans smet till oss veganer, fett gott!! Älskar skogen så jag kan dö

Nu sitter jag på historielektioner och kommer fan somna. Är så otroligt trött och sen har jag psykologiprov pch jag orkar inte!!!

16/9

Produktiv söndag!! Målat hela förmiddagen, käkat på folkkök med fina vänner och pluggat(försökt i alla fall..)
Nu är jag trött och kanske inte helt förberedd på veckan. Fullt upp, som vanligt. Men tror jag har koll på i alla fall det mesta. Man får ta en dag i taget.

Italien del 3

Italienbilder!

Äntligen fredag. Är så otroligt trött. Vill bara sova, äta och pyssla hela helgen. Vädret gör ju en inte piggare direkt.

Nu ska jag sova/läsa/se twin peaks/annat kul

Tågluffen: Kroatien

Översta bilden är Karins, resten Ebbas
Vi skulle alltså åka till Kroatien, först åkte vi till Trieste i Italien, caffets mecka(och tog en kopp kaffe såklart!) Därifrån planerade vi att åka tåg till Kroatien men det gick inte av någon anledning. Så vi fick åka buss genom Slovenien men det gick bra det med. Vi kom tillslut fram till en Kroatist kuststad och gick ner till hamnen där vi tog en båt som gick förbi flera öar. I sista stund bestämde vi oss för Pag vilket blev asbra! Vi hyrde en lägenhet med två rum, kök, toa och balkong för 100 kronor natt och person. Man såg havet från balkongen!!!!
Vi solade, badade, åt, gick massa och hade det så jävla bra.

Midgårds tjejgrupp

Kom till detta i morgon och sprid det till dina vänner! Det kommer bli fett! Vi kommer lära känna varandra, snacka, fika och så kommer du få vara med och bestämma vad vi ska göra för roligt under resten av året!

Italien del 2

Fler bilder från Italien.

- Är trött efter en helg med för lite sömn.
-Ska se pojktanten med pappa ikväll=astaggad!
-Är så otroligt kaffesugen men får ej dricka det pga att jag tydligen har magkatarr
-Vill höstmysa

Tågluffen: Venedig

Karins bilder!
Här börjar den spännande delen av resan! När vi kom fram i Venedig så hade vi inte någon aning om vart vi skulle bo, vi satte oss utanför stationen och försökte komma på någon. Tillslut gick vi fram till två tjejer som vi hade sett i Berlin(kul sammanträffande) och frågade vart dom skulle bo. Det slutade med att vi följde med dom till campingen dom hade bokat tält på, utan att veta vart det låg, om vi fick plats eller vad den ens var för något ställe. Vi hade galet med tur, för det var en camping där man kunde hyra stora tält som var som små stugor, med sängar i. Väldigt billigt och dom hade pool! Typ det bästa som kunde hända i den värmen. Och dom hade sängplatser lediga.
Det var andra gången jag besökte Venedig och det är en helt fantastisk stad, så galet vacker. Dessutom är det ju en upplevelde att gatorna är gjorda av vatten och att den inte finns några bilar.
Efter detta åkte vi till Kroatien, vilket vi upptäckte inte var så enkelt som vi trodde.

Italien del 1

Skannade in mina analoga bilder från sommaren igår, kvallan är lite försämrad på datorn dock.
Här är några bilder från Italienresan med familjen i somras.
En fin resa, vi borde i en liten by i Toscana och åt god mat. Det var helt fantastiskt vackert där också.

Tågluffen: Prag

Alla Karins Bilder förutom den understa som är Ebbas.

Prag var vackert men inte så vackert som jag hade tänkt(sägs ju vara en av europas vackraste städer). Vi vandrade runt, åt billigt(GALET billigt), gick aslångt längst en motorväg för att komma till en marknad(yellow market) som var billig och helt ok. Vi bodde på elf hostel, ett ganska roligt och väldigt bra ställe där frukost ingick i priset(dock bara vitt bröd med typ nutella/sylt+kaffe. Men gratis är gott).
Sen fortsatte vi mot Italien och venedig!!

Closer comes the screaming knife

Haft en grymt härlig helg. Tillbringade den i Balfors, i en spökande gammal skola. Med mig var en del av UCUR. Vi har gjort ungefär ingenting, vilket var skönt och välbehövligt.

Lyssnar på The Smiths, har ont i huvudet och måste plugga. Inte lika rolig avslutning på helgen alltså..